Året i musik

30 Dec

Jag gör ett nytt soundtrack på Spotify varje månad – en blandlista som jag lyssnar på när jag jobbar, och tja, lite hela tiden. Det är för det mesta lugn musik, inte bara för att jag är en soppy jäkel jämt utan för att jag kan inte tänka till upptempo. Min springlista är däremot upptempo så klart, och den lyssnar jag på när jag springer (duh!), städar, peppar omkring i största allmänhet. Annars gillar jag andras blandlistor, som tex Topsify som ni hittar på Spotify.

Mina listor har en tendens att ändra sig, så om ni tex prenumererar på min springlista Tjoho kommer ni märka att det kommer nya låtar och att andra försvinner; det gäller även mina månadssoundtrack (under den månaden, sen är det slut med pillandet). Ibland dyker det helt enkelt upp en ny låt som behöver bo just där. Eller ny och ny, mina listor är en salig blandning!

Så utan vidare prat – här kommer mitt år i musik:

Januari

Mera januari

Februari

Mars

April

Maj

Juni

Juli

Augusti

September

Oktober

November

December

Jag ber en liten stillsam att ni kan öppna alla, hojta i kommentarerna annars! Lär mig visst aldrig vilken sorts länk det är jag ska skapa… *suck*

Träningsfritt idag. Stora tröjan och så klart raggsockar. Och Downton Abbeys julspecial!

Ett svar to “Året i musik”

  1. propiraya december 31, 2011 den 10:26 f m #

    Kul med nya spelistor varje månad! Jag är en sådan som gör en och lyssnar ett helt år 😛 Detta var betydligt roligare!!

Kommentera

