Premiär i juletid

25 Dec

Som en bättre biopremiär så här i juletid har jag idag åkt rullskidor för första gången, ever. Sprang en sväng på förmiddagen och kollade sen film med kidsen och lät dagen gå. Det var inte så att det lockade hysteriskt att ställa sig på de där rullgrejerna. Men jag har bara fått låna dem lite, för att kolla läget lite och fundera vidare på om jag ska skaffa ett par egna.

Så ut kom vi. Maken och barnen hängde på; barnen för att skratta glatt åt mamman och maken för att fånga mig om det gick käpprätt åt helsicke. Men hörni, det var ju riktigt kul! Jag var ju grön förstås, många saker att hålla reda på, och lite pinsamhetsfaktor i en cykelhjälm på fejkskidor på en cykelväg i knapp styrfart, men det var faktiskt riktigt kul ändå!

Nu blir det en tur om dagen innan jag ska träffa snälla Lasse som lånat ut rullskidorna och få lite (läs högvis) tekniktips. En tur om dagen, verkligen hålla i med styrketräningen och kanske peppa genom att läsa lite om längdskidåkning?

Premiärtur i skydd av mörkret… 🙂

3 svar to “Premiär i juletid”

  1. Lone december 25, 2011 den 10:17 e m #

    Kult! Når snyen har lagt seg her på nyåret, får du komme en tur og gå noen skikkelige skiturer 😀

    • Em december 26, 2011 den 4:20 e m #

      Det är inte omöjligt! Planen är Trondheim, men vi får väl se hur det blir med snö… Tack för inbjudan! 🙂

      • Lone december 27, 2011 den 2:02 e m #

        Det blir nok bra!

Kommentera

