30 dagar har gått – mina favorit-TEDs

19 Dec

Min första 30-dagars utmaning efter att ha sett ett TED-talk på temat ”testa nåt nytt” har kommit till sitt slut. Jag valde att se ett TED-talk om dagen, det som först dök upp i högra hörnet när jag gick in på sidan. Om det blev ett talk jag redan sett, tryckte jag på ”most viewed” eller nåt av de andra alternativen i vänsterspalten och tog det som dök upp i högra hörnet just då. Vitsen var att jag inte skulle välja sånt jag är intresserad av, utan lära mig lite nytt och lära mig fokusera på sånt jag normalt inte fokuserar på. Jag gjorde så alla dagar utom idag, då jag tog mitt sista talk från Eva-Maries blogg – och  no worries, det var om statistik så jag hade definitivt inte valt det…

En del av min utmaning var att välja ut mina fem favoriter, och här kommer de!

Sarah Kay – How Many Lives Can You Live? Har aldrig gillat spoken word, men nåt med henne och detta fick mig att böla.

Richard St. John – 8 Secrets of Success  I’m a workafrolic  J and I can persist through CRAP!

Ken Robinson – School Kills Creativity Inte så oväntat kanske. Såväl kreativitet som skola och utbildning är jag väldigt intresserad av.

Brene Brown – On Vulnerability Hon var så underhållande! Och så jag – jag gillar också förklaringar och att kunna ha allting namngivet i små lådor. Jobbar på det…

Jeremy Gilley – One Day of Peace För hans engagemang!

Och ja, fem favoriter men här kommer överfavoriten. Och det här är en gammal goding för mig. Jag älskar hennes röst och jag håller så med!

Kommentera

