Backintervaller

14 Dec

Mätte hur lång backen på Bulltofta är när jag sprang mitt långpass i söndags, och använde den för att springa mitt första pass backintervaller idag. Uppjogg dit, 6 intervaller, jogga ner hem.

Har väldigt begränsad erfarenhet av att köra bikram och annan träning på samma dag, så bara det var ju spännande. Dessutom blåser det (som vanligt…) och regnar här i Malmö nu på eftermiddagen och eftersom jag tog en sen träningslunch så lyckades jag förstås pricka regnet… Men ut kom vi, jag och Scout.

Jag vill ju liksom också vara en fyrhjulsdriven kelpie! Jag tuggade upp för backen så hårt jag kunde, och joggade ner. Scout flög. Hon blir som ett litet brunt streck – gör ju verkligen skäl för sitt riktiga namn: Nimbus Tvåtusen. En jäkligt snabb liten grej som flyger fram… Hon tittade lite medlidsamt på mig där i regnet med jämna mellanrum, och ibland nedlät hon sig till att hålla mig lite sällskap.

Scout: High-five hörru, du orkade ju!

Och note to self: Behöver terrängdojjor. Kan ju rätt lugnt vänta med icebugsen, men ett par terrängskor hade inte gjort ont idag.

Kommentera

