Flow på gymmet

7 Dec

Inte lätt att hinna, orka, känna att det är ok när man har husgäster och faktiskt ta sig iväg, men idag blev det gymmet! Som vanligt i mina knallrosa bikilas, bara det blir man ju glad av. Och jag blir glad av att komma in genom dörrarna på Friskis Johanneslust och se alla glada människor som också tagit sig ut, se ljusen på receptionsdisken, komma in i omklädningsrummet.

Fick bli badrumsbild, hade inte tillgång till annan spegel idag… Hala upp kameran på gymmet känns inte riktigt ok!

Värmde upp på löpbandet och med ett par solhälsningar, sen knatade jag upp i gymmet och körde mitt program. Kände en viss tidspress, så bestämde mig för att köra så tungt jag bara kunde, 10 reps x 2. Sen tillbaka ner igen för stretch och lite prat med en kompis som också var där och tränade, och så hem igen. Snabbt in och snabbt ut!

När jag tränar känner jag väldigt ofta en känsla av flow, och det är så klart en fantastisk känsla.  Läste om flow i DN idag, intressant. Gäller ju att optimera sina tillfällen av den känslan – i träningen, jobbet, livet i allmänhet! En relativt säker väg till flow för min del är att skriva; sitter jag bara med rumpan på stolen och fingrarna på tangenterna tillräckligt länge så hamnar jag oftast där. Även träningen leder ofta dit, framförallt sånt som jag gör över längre tid. Skulle gärna hamna där i typ intervallträningen också… Litet boktips på temat är Mihaly Csikszentmihalyis bok som heter just Flow. Och han finns så klart på TED också!

2 svar to “Flow på gymmet”

  1. Em december 7, 2011 den 10:29 e m #

    Nu vet jag precis vad jag skall titta på imorgon 🙂 tack för tipset!

Trackbacks/Pingbacks

  1. FLOW! « Team Propiraya - december 11, 2011

    […] hoppas ingen har missat Ems eminenta inlägg om flow som hon gjorde häromdagen. Bland annat länkade hon till filmen ni ser här nedan, men också till […]

Kommentera

