Yogayama

3 Dec

Har haft ett intensivt dygn i Stockholm. Inbakat i det hela låg ett vinyasa-pass på Yogayama. Yogayama har seglat upp som en favorityogastudio för mig. Jag blir glad bara jag öppnar dörren.

Jag tycker verkligen att de har lyckats med att skapa en fin yogastudio – fina golv, ljust, en trevlig butik med smått, gott och inspirerande, en restaurang som serverar riktigt god mat och ett intressant yogaprogram. De lärare jag har mött har varit väldigt bra, och min favorit heter Eva.

Passet igår var ett för mig rätt utmanande vinyasa-pass, och efter en triljon chaturanga dandasana påmindes jag lite om min styrketräning dagen innan. Men Eva är grymt inspirerande och min kropp var så glad, så mjuk och så där på mattan att jag fick till ett armbalanserande med fin andning och ett handstående – de inverterade positionerna är min stötesten. Min andning vill sig inte, min kropp vill av mattan, jag har svårt att vara där och då; är bara helt övertygad om allsköns hemskheter.

Petra skrev ett fint inlägg om vad yoga är för ett tag sen och det är precis det jag tycker att Yogayama lyckas förmedla också (för att inte tala om Jona). Det handlar inte om vad du kan göra, det handlar om hur du gör det och hur du möter dig själv och din practice.

Kommentera

