Sista kursgången

30 Nov

Det blev sista gången på kundalinikursen för Jona för mig idag. Sista gången är egentligen nästa vecka, men då är jag kursarrangör själv och kommer inte att kunna gå (vi ska ha agilitykurser med Greg Derrett här i Malmö nästa vecka). Det har varit en strålande kurs för mig, och jag tänker fortsätta till våren. Jona sa att hon vill göra sig överflödig, vill att vi ska få in yogan i vår vardag och att vi kommer på kursen för mera inspiration bara, och så är det för mig. Jag yogar i stort sett varje dag, ibland länge, ibland kortare, men faktiskt i princip varje dag. Jona är himla inspirerande hela hon, och jag stormtrivs med att hon är så himla rockandroll även om det är kundalini vi pysslar med. Inte så himla högtidlig, men så på riktigt.

Jag har en liten linslus i mitt hus, mumriken gillar att vara med på bild… 🙂 Och idag har jag yogat i löparkläder, för alla mina yogaplagg var annorstädes närvarande. Så löparkläder och gigantiska raggsockar och pashmina till meditationen.

Passet idag passade mig som handen i handsken för idag har jag varit yr hela dagen. Och vi körde en väldigt fräck meditation, det är nästan så att det fortfarande ”surrar i tredje ögat”.

Nästa kurs börjar i slutet av januari, och det ser jag framemot! Fram till dess blir det mera yoga här hemma, både efter Jonas bok och de krior vi kört på kursen, efter diverse böcker och Yoga Today, lite Friskis-yoga och så är det verkligen tillbaka i bikram-sadeln under vecka 50!

Älskar mitt houdinilinne. Fanns kvar på rean hos Addnature innan…

Kommentera

