Xperiathon eller Varför är jag inte läskunnig?

25 Nov

Nu har jag klantat till det. På riktigt. Jag var så pepp när jag läste om Xperiathon i MarathonMias blogg; jag anmälde mig på studs, läste infon (eller…), kollade så att min Runkeeper-app var up to date. Har ägnat morgonen åt att fundera på rutter, för det ska blåsa 11 m/s här i Malmö i morgon och min favvorunda runt Västra hamnen och längs Ribban kan vara rätt trist då.

Och så går jag, av en slump, ut på hemsidan för att kolla om det har hänt nåt nytt. Och då ser jag. Starttiden. Loppet startar 12.00. Jag var helt hundraprocentigt inställd på kl 08 (fråga mig inte var jag har fått det ifrån!). Kl 12 har vi gäster, kära vänner som vi ser alldeles för sällan. Nog för att jag priar min träning, men det är rätt magstarkt att dra ut på två timmars löpning + tid för dusch + prepp medan de är här…. Helvetes mutter mutter, varför är jag inte läskunnig?????? Ok, fundera på lösningar istället för att gnälla. Omgående. (Men ändå. Fanken. )

2 svar to “Xperiathon eller Varför är jag inte läskunnig?”

  1. Anna (orka mera) november 25, 2011 den 12:14 e m #

    Äsch då. Men riktiga vänner hade ju dragit på sig tightsen och hängt på… eller ? 🙂

    • Em november 25, 2011 den 7:14 e m #

      Det här är absolut riktigt vänner, men av den andra falangen…

Kommentera

