Dra(g) åt skogen!

23 Nov

Min kelpie Scout gillar att springa. Jag gillar att springa. Från min kompis Eva-Marie fick jag bästa idéen – canicross! Det är en dragsport där man springer med sin hund, kan det bli bättre! Bingo, liksom!

Scout är lyckligast i hög fart! Foto: Mette Björne

Så det där är nog Scouts och min plan för nästa år. Jag måste ta grönt kort och bli medlem i en klubb, så jag får plugga i vinter. Vi måste jobba på att bära sele, att hon faktiskt drar (en del av det har vi liksom kommit överens om att vi inte gör så mycket…), och säkert lite annat smått och gott som jag inte vet nåt om. Läs mera om drag och canicross i Eva-Maries blogg, där finns fina länkar med mera info också.

Idag fortsätter mina 30 dagar med en TED-presentation om dagen – dagens blir The Myth of Violence Och jag hade planerat för spinning ikväll, men jag känner mig verkligen supertrött och lite stel. Tänker på vad MarathonMia sa om vila inför lopp, så jag tänker ägna resten av veckan åt yoga, styrka, långa hundpromenader och hundträning. Det är ju Xperiathon på lördag!

Kommentera

