Testa nåt nytt!

22 Nov

Jag har ägnat det senaste året åt att testa nytt och flytta gränser och jag njuter av varje ögonblick av det. Igår ramlade jag över ett TED-talk på temat att testa nya saker, och jag bestämde mig för att hoppa på; att testa saker i det lilla, inte bara det stora.

Mina första 30 dagar ska jag titta på ett TED-talk om dagen och inte välja ämne, utan ta det som ligger högst upp i högra hörnet när jag går in på sidan (om det är samma refreshar jag sidan ur kategorierna och tar den som ligger högst upp då). Så jag ska ägna en stund varje dag åt att lyssna på någon som pratar om något som de finner intressant, viktigt, relevant, livsnödvändigt, inom ett ämne som jag kanske inte hade valt själv. Det blir bra. Vad ska du göra i 30 dagar?

2 svar to “Testa nåt nytt!”

  1. eva marie november 22, 2011 den 12:00 e m #

    Vilken rolig idé! TED-föreläsningarna brukar ju dessutom vara grymma 🙂 ska filura lite på vad jag skulle vilja testa…

Trackbacks/Pingbacks

  1. 30 dagar | - november 30, 2011

    […] på både Eva-Maries  och Emelies blogg om 30-dagars utmaningen, där man ska prova något nytt i 30 dagar. Jag fick genast en massa […]

Kommentera

