Intervaller och tisdagsböcker

22 Nov

Idag var det dax för lite intervaller, det var länge sen. Hade en hård förmiddag när jag mest ägnade mig åt att gruva mig och tänka på att det är kallt ute, sparkade mig sen rejält i rumpan med Katarinas blogginlägg och gick ampert ut. Och surprise – det blev ju gjort, den här gången också. Men jag och fart. Alltså. Tror dock att jag fick lite mera ordning på steget idag, bättre fall framåt liksom. Det tar jag med mig, för det var ju bra! Men några bilder blev det inte, för det här var mera ”senubaratillattdetblirgjortEmlanlilla”. Då glömmer jag sånt som bilder…

Så, tisdagsböckerna. Bossypants ligger ju där, jag läste typ två kapitel och haha-de väl lite, men fastnade inte alls. Råkade sen snubbla på Katarina von Bredows Flyga högt när jag var på bibblan med barnen, och där är jag ju däremot fast. Som alltid, jag tycker att hon skriver fint med ett fint driv. I övrigt har jag fått hem två yogaböcker: Yoga från insidan av Josephine Selander (och igen formgiven av Sofie Lantto!) och Yoga Body. Mycket om postures och tradition bakom, få se om det är så här jag vill läsa om yoga. Dessutom läser jag antologin Happy, happy (höstens stora skilsmässobok).

Tidningshögen innehåller Allt om Trädgård (från bibblan), Femina (från bibblan, den med) och senaste Runner’s World som det fortsatt går galet trögt med…

2 svar to “Intervaller och tisdagsböcker”

  1. Katarina november 23, 2011 den 9:17 f m #

    Jasså, där ser man. Blev den texten en ”rump-kicker” 🙂

    Alla kan skriva sin egen ”framgångssaga” (vad gäller prestation och idrott). Men man måste vara villig att göra ”själva skrivandet”. Annars blir det ingen bok.
    Man kan inte tänka fram en bok. Texten måste likt förbaskat skrivas ner 😉

    Go hard, go out!

    • Em november 23, 2011 den 2:06 e m #

      Just den texten kom himla läget -och ja, det blev go hard, go out! 🙂

Kommentera

