Dimmig måndag

21 Nov

Det var ju värst. Det är bara mjölkvitt ute, blött, ruggigt.

Jag umgås mest med min temugg här medan jag jobbar. Efter gårdagens långpass tänker jag yoga och skogen med hundarna idag. Det blir nog YogaToday idag, och veckans gratispass heter An Attitude of Gratitude och är tydligen en ashtanga/vinyasa-blend.

Jag är en sucker för chaite (syrran brukar fråga om jag har nåt som INTE innehåller typ kanel och kardemumma och det är rätt ofta lite så där med det…). Mina favoriter i påse är Clippers svarta och Friggs gröna.

Raggsockorna är självklart på, terriern ligger i knät och kelpien tjatar om axeltid – när Scout var bebis brukade hon ligga på mina axlar som en annan pälsboa. Det var ju en sak då, men även om hon inte väger så mycket nu heller så har hon låånga ben och det blir lite obekvämt att sitta och skriva. Framförallt eftersom hon tycker att jag behöver pussas på lite då och då 🙂

 Kurar i en älskad hoody i merinoull från Patagonia som jag köpte i San Francisco.

Spotify spelar min novemberlista och jag knattrar text. Det är måndagsgemyt, om än en smula vilse i dimman.

Ett svar to “Dimmig måndag”

  1. Petra Axlund Stegman november 21, 2011 den 12:16 e m #

    Åh, det låter som ett superbra pass på Yoga Today. Särskilt som det är Thanksgiving i USA denna vecka (hmmm, det är förmodligen inte en tillfällighet). Ska kika på det och få inspiration till mina pass. Jag har följande pass på schemat denna vecka: Pre Turkey Yoga, Thankful Meditation, Thanx Living Yoga, Turkey Coma Yoga. =)

    Chai-te är så gott. Jag dricker gärna svart masala chai med en skvätt almond milk och agave nectar. Ljuvligt!

Kommentera

