Båstad halvmara- Kajsa och Em-style

20 Nov

WordPress och jag är inte kompisar idag, så blir det dubbla inlägg så ska jag skicka terriern att bita wordpress i vaderna.

Nåväl, idag rattade jag dogmobilen genom ett genomdimmigt Skåne, över ett styck Hallandsås och till Båstad för att springa långpass med Kajsa. Det är liksom lite Kajsas påhitt att jag ska springa just Båstad marathon. Jag hade ingen koll på nånting när jag min vana troga bara sa ”jajamen, jag är på!”. Sen har jag tittat lite på banprofilen och hört lite berättelser, och… nåja… Men whatever, ska jag nu springa marathon kan jag ju göra det ordentligt liksom.

Varken Kajsa eller jag hade möjlighet att vara med när Båstad halvmara gick av stapeln, men dels fanns pilarna kvar och dels hade Kajsa rekat sträckan lite innan, så att hitta gick så fint så. Och trots att Skåne bestämt sig för att vara typ inkladdat i filmjölk så att jag inte fick njuta av några vackra vyer, så var det en fin runda. Och jag fick testa att springa lite på åsen. Jag kommer tillbaka och umgås lite mer med de där backarna, var så säkra. Nerför med de lutningarna som finns där, när man har sprungit långt, är inte kaka. Men det kan bli, tänker jag!

Kommentera

