Hit med vinter!

16 Nov

Gick en jättefin morgonpromenad med hundarna innan jobbdax.

 Känner mig grymt vinterpepp och vill gärna ha snö, typ genast! Det här med skidorna ska ju faktiskt bli spännande (rätt intressant att jag är så pepp på nåt jag aldrig testat med tanke på hur det går med simningen…) Vinterpeppen beror säkert också på att jag får elda i vår kamin som vi satte in när vi byggde till huset; jag älskar brasvärme. Och böcker. Och tv-serier och filmer. Och te och prat framför brasan. Verkligen all good. Tycker vi säger så här: Snö 1 december – 28 februari. Sen kör vi vår!

Det är  rätt intressant att jag ens tänker och tror på snö. Jag bor ju liksom i Malmö. Vi har haft två enormt snörika vintrar och det hör ju inte till vanligheterna egentligen…

2 svar to “Hit med vinter!”

  1. Kajsa november 16, 2011 den 11:10 f m #

    Jag vill också ha SNÖ, typ nu. Loads and loads dessutom eftersom jag slipper pendla till jobbet. Vi satte förövrigt in en täljstenskamin för fyra år sen och det var nog den bästa investering vi gjort. Brasvärme liknar inget annat.

  2. Petra Axlund Stegman november 16, 2011 den 12:25 e m #

    Ah, härliga bilder.

Kommentera

