Födelsedagstågets sista anhalt

13 Nov

Jomen, jag har fyllt år i en vecka. Med råge. Tankat lycka och energi och haft det superfint. Idag blev det födelsedagstågets sista anhalt – långpass i ett soligt, frostigt,  VINDSTILLA (det förtjänar versaler, jag lovar. Det händer nästan aldrig) Malmö.

Första löppasset i underställströja och buff för säsongen. Frost, sol och noll vind. Säger det igen – noll vind. Det är som att vinna högsta vinsten det!

Jag fick sällis på långpasset av maken och kompis Thomas, som är ny löpare och som siktar på Berlin marathon 2012 ihop med maken.

Thomas och jag, glada och pepp inför passet. Min knallrosa löparjacka från Saucony är för övrigt en födelsedagspresent!

 Jag försökte hålla lite i tyglarna och inte låta passet dra iväg, varken i tempo eller längd, men det gick ju så där… Det var dock en ära och ett sant nöje att få vara med om Thomas första riktiga långpass, han persade så det bara dånade om det! 20 km löpning blev det  genom ett fasligt vackert Malmö. Inte ett dåligt sätt att avsluta en episkt fin vecka!

Klara och jätteglada!

Ett svar to “Födelsedagstågets sista anhalt”

  1. Anna (orka mera) november 13, 2011 den 2:41 e m #

    Lovely! Jag är inte så lite avis men tröstar mig med att jag faktiskt också sprungit 20 idag. (Fast minuter och uppdelat på 5…)

Kommentera

