Brrr – tåstrumpor?

11 Nov

Att jag älskar mina vibrams är ju ingen nyhet precis. Men. Jag fryser om vristerna, framförallt när jag bara går i dem. Den där glipan mellan sko och byxa/benvärmare. Brr.

Ett styck kylslagen vrist och en styck väldigt långhårig terrier.

Funderar på det där med tåstrumpor. Det kanske vore nåt. Undrar om det är bekvämt, om det blir skavigt mellan tårna, om det känns lika fint, etc.

Hittade strumpan ovan på Addnature, märke Smartwool. Ska nog testa att få hem ett par såna. Men Fröken Frusen undrar varför strumpan är så kort? Fröken Frusen vill ha merinoull upp till knäna, tack!

4 svar to “Brrr – tåstrumpor?”

  1. propiraya november 11, 2011 den 6:52 e m #

    Älska merionull liksom! Tåstrumpor har jag, och gillar. Frågan är hur de känns i tåskor… fast det låter helrätt. Go for it!

    Shit vad jag blir träningsdamp! Fö har Simon, i stort sett, bestämt sig för att cykla halvvättern. Jag kikar ju på cykelinköp… man vet aldrig. Vilken sträcka var det ni skulle cykla?

  2. Em november 11, 2011 den 6:56 e m #

    Ska testa strumpor imorgon, hittade faktiskt tom en lång modell! 🙂

    Jag ska cykla både Tjejvättern och Halvvättern. Kolla Canyon om du kollar cykel, jag älskar Conny!

  3. Petra Axlund Stegman november 12, 2011 den 1:11 e m #

    Ett par benvärmare vore väl bättre, tycker att ståstrumpor låter knögligt och obekvämt. Det finns ju benvärmare i ”tightsmaterial” på cykelbutiker. Det skulle jag testa.

    • Em november 13, 2011 den 12:47 e m #

      Jamen, benvärmare räcker liksom inte! Jag kan ju inte dra dem om hälen i vff och då blir det den där glipan…

Kommentera

