Solig löpning med hund

10 Nov

Idag skiner solen äntligen över Malmö! Vi har haft helt ok väder, varmt för årstiden, men det har varit jämngrått bra länge. Det är fint att se lite sol!

Dagens plan var egentligen en snabbdistans, men jag bestämde mig för att spara den till imorgon och åkte istället ut i skogen med Scout och sprang lite som vi ville bland de vackra höstlöven, alla färgerna och solen.

Hurra för solen och glada ben!

När jag springer med Scout och hon inte kan få springa lös har jag ett smart bungy-liknande koppel. Gillar det mycket! Trivdes aldrig med bältena jag hade, som man fäster det vanligt kopplet i. Det här är mycket smidigare! Kopplet kommer från RuffWear, som bla Naturkompaniet och Canis för.

Man bara fäster det runt midjan (och det är ställbart). Sen är det lite ”give” i bungyn, det är bra!

4 svar to “Solig löpning med hund”

  1. Kajsa november 10, 2011 den 7:33 e m #

    Ni är lika fina båda två! Kanske ska testa ett sånt koppel, springer med vanligt och ibland känns det lite rörigt (!)

    • Em november 11, 2011 den 11:30 f m #

      Ja, testa nån variant av sånt koppel! Att springa med vanligt koppel i handen är ju döden för löptekniken ju!

  2. Lone november 21, 2011 den 1:14 e m #

    Hvordan er det rundt midjen og bak på ryggen, gir det nok støtte eller blir det smalt?

    • Em november 21, 2011 den 1:46 e m #

      Stöttar ingenting! Det är det jag gillar, funkar även med vätskebälte. Platt och bra dock, skär inte in eller så.

Kommentera

