Yogakläder

9 Nov

Det har bloggats lite här och var om vad man har på sig när man yogar (bla Anna skrev om det häromdagen). När jag tränar bikram har jag inte mycket på mig; ett par små hotpants och en topp. Jag yogar sällan eller aldrig i mina löparkläder/andra träningskläder, utan för andra former än bikram väljer jag typ haremsbyxor, linnen, tights i ekobomull, etc. Jag skulle gärna utöka mitt förråd av yogakläder, det får stå på önskelistan (hm, till jul då, har ju precis fyllt år och det är väl kanske liiiite tidigt att börja fila på nästa års önskelista…). En väska till min yogamatta hade också suttit fint, jag såg fina på Yogayama förra veckan. Hade varit skönt att skydda den lite när jag hojjar genom stan med elden i håret för att jag har en tendens att vara sen till mina yogapass…

Till kundalinin idag blev det tights i ekobomull, ett rött linne, en vit tröja  samt långa strumpor och en hoody att ha på under den avslutande meditationen. Jag är fröken frusen!

”Take your love everywhere you go” står det på insidan av ena ärmen på min hoody från Life is Good.

Imorgon blir det morgonyoga och sen löpning senare under dagen – och så fortsätter födelsedagsveckan med mera firande! Tror jag ska lägga ner det här med födelsedagar för gott, känns lätt som om födelseVECKOR är mera jag! 🙂

2 svar to “Yogakläder”

  1. Petra Axlund Stegman november 10, 2011 den 3:24 f m #

    Jag tycker ofta att ”yogakläder” har för loose fit. Gillar inte att ha ett linne som sitter för löst så det ramlar ner över huvudet när man står i forward fold eller down dog. Ogillar även byxor med dragsko och lösa snören som hänger och dinglar. Men det är såklart skillnad på om man kör Power Vinyasa eller en lugnare formav yoga. Jag har alltid benvärmare, sockor, armvärmare och sjal när jag mediterar. Fröken frusen nr 2 här. =)

    • Em november 10, 2011 den 1:22 e m #

      Håller helt med, det får inte sitta för löst, det går inte. Även i de lugnare formerna ska man ju ofta upp lite, och det får inte hänga över huvudet… Armvärmare är jag grymt pepp på, jag kör benvärmare, långa strumpor och min älskade sjal som min syrra köpte till mig i Kerala.

Kommentera

