Vad jag lyssnar på när jag springer och så tisdagsböckerna!

8 Nov

Jag tycker att jag har böcker och tidningar runt mig mest jämt för tillfället 🙂 Ändå är detta lite en boktrave på repeat, för jag är kvar i Lance Armstrongs bok fortfarande. Tillkommit i högen i min fåtölj har Camilla Porsmans bok En svensk Klassiker och Dan Josefssons och Egil Linges Den mörka hemligheten. På vänt står Tina Feys Bossypants och antologin Happy, happy. På kokboksfronten roar jag mig med Raw Food Delight och Björn Ferrys Ferryfood.

Tidningshögen består av senaste Runner’s World som dök upp i brevlådan igår, DI weekend som jag fick från hotellet i helgen och aldrig hann läsa färdigt, Yourlife (som för övrigt läggs ner, vilket jag tycker är riktigt synd!), samt ett gäng Hus&Hem från bibblan.

När jag springer gillar jag att lyssna på saker.Från början bara för att jag fick akut panik i kroppen av tristess om jag bara sprang och helt enkelt behövde distraheras, nuförtiden för att det gör mig glad och för att jag då hinner lyssna på saker som jag annars inte hunnit (här snackar vi egentid!).  I mina öron återfinns oftast:

Spotify-spellista. Den gör mig glad 🙂 Tjoho (hm, skum länk, hoppas den funkar!)

Jillian Michaels podcast. Efter tips från Sara har den blivit en favvis. http://itunes.apple.com/us/podcast/the-jillian-michaels-show/id418368811

Marathon Training Academy av Angie och Trevor. De blandar intervjuer med olika personer med kunskaper om tex kost med personliga redogörelser från lopp med diskussioner och tips kring löpning. http://itunes.apple.com/us/podcast/marathon-training-academy/id359208879

Diverse radiopoddar såsom Kropp och själ, Medierna, Filosofiska rummet… Allt beror på humör och hur långt jag ska!

En intressant sak med vad jag lyssnar på: Om jag springer lopp kan jag inte ändra. Om jag har börjat med min spotify-spellista ovan, är det den det blir. På repeat. Jag KAN INTE ändra, blotta tanken stör mig nåt otroligt. Jag var likadan när jag födde mina barn. Båda tog 16 timmar på sig att komma ut, så tänk er själva… Min stackars make försökte när vi födde första barnet byta ut Carolas Sov på min arm efter x antal timmar, varpå jag fick tokspunk. Fråga mig inte, jag gillar inte ens Carola nåt mycket. Det fick bara inte ändras…

Håhå vad jag gillar att jag kan trycka iväg mina bloggar från telefonen när jag glömt göra det innan jag gått hemifrån. Trevlig kväll alla! Förlåt bildbristen, men appen säger att den inte vill publicera några bilder…

2 svar to “Vad jag lyssnar på när jag springer och så tisdagsböckerna!”

  1. Träningen och livet november 9, 2011 den 6:14 f m #

    Jag har läst Tina Feys bok, den var rolig (såklart).

    • Em november 9, 2011 den 9:29 f m #

      Ser framemot att läsa den! 🙂

Kommentera

