Planerar framåt

7 Nov

Hemma igen efter att ha tillbringat ett par dagar i Stockholm –  först nån dags fix-häng-träning och sen två dagar föreläsande.

MarathonMia och jag uppe på Västerbron. Fin kväll, fin löpning, glädje!

 Jag fyllde år i går och jobbade alltså hela min födelsedag (och det känns alltid lite udda, även om det var förtjusande roligt det med) och rundade av dagen med x antal timmar på Arlanda.

Eva preppar för seminarium tidigt lördag morgon.

Min födelsedagskväll. En rätt trött hög på Arlanda.

Jag tror på att fira när man kan, så nu tar jag igen med att fylla år typ resten av veckan! Idag blir det middag med familjen, imorgon bio med syrran, onsdag blir det överraskning med vänner och förmodligen ENORM energipåfyllning med Jona som är tillbaka från Indien, torsdag är det tydligen mera firande, fredag är det ju banne mig fredag och lördag tillbringar jag med bästa vännen med bla konsert. Not too shabby efter en missad födelsedagsdag!

Och nu är det dax att verkligen planera framåt! Säsongens sista lopp är sprunget (Yddingeloppet, 12 km terräng) och nu är det läge att se till att saker blir som jag vill ha dem. Så vad händer 2012? Ähum, en himla massa roligheter! Vasorna, vätternrundorna, en massa löpning, triathlon och tjohopps. Det blev en lång lopp-lista när jag skrev ner det… Har dessutom ett nytt projekt ihop med Scout 🙂

Så träningen säger: Bygg styrka och teknik för skidåkning, simträning, löpträning (både bygga distans och snabbhet och ja, jag vet allt om en sak i taget. Distansen är huvudmålet), cykelträning (teknik, uthållighet, styrka för att kunna cykla snabbt). Först på listan kommer då allt för skidåkningen, tillsammans med grundträningsperiod för löpningen. Simningen lär få vara ett kontinuerligt projekt… Över alltihop svävar yogan och allmän styrka (bål, etc). Åh vad jag gillar att jag inte kommer att ha tråkigt!

3 svar to “Planerar framåt”

  1. Träningsglädje november 7, 2011 den 4:09 e m #

    ja fira hela veckan lång!!! sjukt snygga stövlar har du i alla fall! sjukt snygga!!

  2. propiraya november 7, 2011 den 7:10 e m #

    Tjosan, hittade det här: http://www.mobilitywod.com/
    Något du vet något mer om? Du är nog bra mycket spenstigare än jag men kanske kul info 🙂 Tänkte jag skulle försöka mig på ngt av det de visar, så får vi se.

    kramen

    ps. ja, sjukt snygga stövlar. Vill också ha, men då skulle nog mina fötter skrika 😉

  3. Em november 8, 2011 den 8:17 f m #

    Eva-Marie (propiraya): Nej, inget jag visste nåt om, men ska klart kolla mera! Nu ska vi dock inte göra för mycket av min spänst…

    Och Sara och Eva-Marie: Jag ÄLSKAR mina stövlar. Det bästa med dem är att de är apgamla and still looking good. Och sköna att gå i. Och väderbeständiga. Lööööv them!

Kommentera

