Längdkväll

1 Nov

Jag har ju en del kvar på min Tjejklassiker. Och jag ska göra Halvklassikern. Direkt där på. Jäpp, det betyder Tjejvasan och ett par dagar senare Halvvasan. Om jag kan åka längdskidor? Nope. Har aldrig stått på ett par.

Förrän ikväll. När jag i alla fall STÅTT på ett par. För utprovning 🙂 Det var längdkväll på Intersport och Lotta (som jag ska göra Halvklassikern med) och jag stämde träff där. Jag har frågat runt efter låneskidor och leatat med ljus och lykta efter ett par begagnade, men inte fått napp. Napp fick dock både Lotta och jag ikväll, då vi ampert blev med skidor…

Mycket intressant det där, att shoppa nåt som man har så noll koll på. Lotta stärkte sig med lite julmust efteråt, jag mest flinar fortfarande…

Så nu börjar operation Längdskidor. Jag har helt enkelt inte råd att köpa nya rullskidor, så jag hoppas fortfarande hitta begagnade eller en vänlig själ som vill låna ut sina under en period eller åtminstone ett par gånger… Jag kommer att ha snäll bekant som hjälper mig med tekniken på såväl rullisarna och skidorna. Och operation styrka börjar nästa vecka!

Kommentera

