Att välja

31 Okt

Precis efter att jag haft en dag där jag och det här med att välja funkade lite så där, börjar Olof Röhlander veckan med att skicka ut sitt pepptalk på temat val. Han skriver om viljan att välja, om att gjort är gjort. Och det för mig bästa citatet:

”Vilka val du än gör idag, lätta som svåra, träna på att stå för dem och leta upp anledningar till att du gjorde rätt istället för att älta huruvida du gjorde fel. Du kan lära dig av det till nästa gång, men varför älta i onödan? ”

Det är väldigt intressant att jag, som har som jobb att träna både människor och djur och gör detta med positiv förstärkning, är så hellbent på att leta fel i mina egna beslut – istället för att leta efter rätt eller skapa nya fokuspunkter för nästa gång…

Ni har väl inte missat att Olof Röhlander har skapat en ”peppapp” som finns till åtminstone iPhone? Det är små korta avsnitt på olika teman som ”måndag morgon”, ”innan träningen”, ”när du fått kritik” och ”förstärkning av flow”. Jag gillar!

Ska försöka gå på hans öppna föreläsning i Helsingborg den första december, hade gärna lyssnat på honom!

En glad bild att börja veckan med! Och ett älskat val – Scout valde mig och klev rakt in i mitt hjärta.

Kommentera

