Hoppas!

29 Okt

Jag går här och hoppas. Hoppas på att säsongen inte ska behöva vara slut förrän efter imorgon. Imorgon är det tänkt att jag ska springa 12 km på Yddingeloppet och jag är så himla pepp. Huvudet är pepp i alla fall, men det är frågan om kroppen är med på noterna… Kroppen går här och småhotar med lite sjuka och jag blir så grymt osäker. Alltså, jag vet att jag inte ska springa om jag är sjuk (har feber, riktigt halsont, etc), men när det bara är liksom kanske? Jag är lite frusen, har nån liten halskänning, är lite trött. Vad gör man då? Tackar och bockar för en fint genomförd säsong där kroppen snällt ställt upp på allt man ville göra (har nog bara hoppat över Vårruset vad jag kan komma ihåg just nu, hade bihåleinflammation om jag minns rätt), eller hoppas på det bästa och springer ändå? Jag vet ju att jag är dålig på att känna efter när jag väl springer, och att jag nog inte bryter i första taget. Blärk, beslutsångest. Tror att jag bestämmer så här – jag går och lägger mig i tid ikväll, går upp och går morgonprom med hundarna. Om jag inte känner några frågetecken då tänker jag glad i hågen springa; men om jag känner mig frusen med kli i halsen och tung känsla i bröstet, då får jag helt enkelt låta bli OCH VARA GLAD ÄNDÅ. Har haft en fin säsong med god utveckling även om jag bitchar om farten…

Mera kastanjelycka, det är vad den här dagen behöver! Varsågoda! 🙂

Vi bara lajjar lite, men lyckan är stor! 

Ett svar to “Hoppas!”

  1. Katarina oktober 30, 2011 den 9:03 f m #

    Underbart!

    Kastanjer är verkligen lycka.
    Ett nöje som desssutom fortfarande är helt gratis 😀

Kommentera

