Tisdagsböcker

25 Okt

Åh, varför är detta en oinspirerad boktrave? Jag har ju The Blythes Are Quoted liggande – borde vara i sjunde himlen! Men det har varit en turbulent period och det är som om jag inte har velat sunka ner den läsupplevelsen med att läsa nåt jag är så glad över… Udda beslut. Nåväl, finns säkert nåt klokt bakom så let’s roll with it.

Istället läser jag Lance Armstrongs Every Second Counts som har legat och glott på mig i evigheter, Råsmart familj av Ulrika Hoffer och sneglar på Helena von Zweigbergks Anna och Mats bor inte här längre. Märk, sneglar på. Den tar emot. Kanske för mycket skilsmässodiskussioner i media för tillfället, lite mätt?

Jag frossar i O magazine (för jag fick både oktober- och november-numret samtidigt) och har som vanligt släpat hem I Form, Amelia och Allt om Resor från bibblan. Läser I Form och blir ju vanligen rätt trött och sur på att den är så motstridig och så utseendefixerad, men i det här numret läste jag en intervju med Rikke Rönholt  (artikel av, möjligen) som jag faktiskt hade nåt ut av. Det här är sant för mig: ”Jag vill inte hämta mitt barn en timme senare i förskolan med argumentet att jag var ute och tränade för att få en platt mage. […] Men jag kan se poängen med att låta honom vänta lite när min motivation är att jag vill få energi för att kunna skratta när han kastar havregryn på golvet, när vi kommer hem.” Eller för den delen när jag trampar på legobitar för tusende gången den eftermiddagen, fyraåringen pratar i hundranittioknyck om Star Wars, eller nioåringen förhandlar speltid. Jag blir en bättre version av mig själv, helt enkelt.

Från Mumrikens dagis. Har nu en i varje ficka i typ samtliga jackor, fick dock plocka bort dem han la i mina skor… 🙂

2 svar to “Tisdagsböcker”

  1. Katarina oktober 26, 2011 den 6:57 f m #

    OK, är det därför jag får kastanjer av Emil 😀
    …och plockar en hög ur tvättmaskinen.
    Men det funkar, jag är en lycklig människa.

    Inte tur i spel dock, men tur i kärlek!

  2. Em oktober 26, 2011 den 10:08 f m #

    Jag med, så kastanjer måste tydligen funka 😉

Kommentera

