Blåst ger starka ben!

25 Okt

Conny och Conrad på äventyr 🙂 (bild lånad från Annas blogg)

Anna och jag passade på att ut och leka i den skånska motvinden igår. Om man bortser från vinden (och det får man liksom göra om man bor i Skåne – livet levs i en tromb) så var vädret fint. Rätt kyligt, så note to self: Jag behöver skoöverdrag och ett par långa cykelbyxor om jag ska pyssla med höst- och tidiga vårturer.

Det blev min och Connys första lite längre tur, 54 km samlade vi ihop på en av Annas rundor över de öppna vidderna. Jag hade noll koll på var vi var mest hela tiden och blev mäkta förvånad när vi plötsligt trampade genom Flyinge. Har fortfarande inte vant mig vid distanserna jag faktiskt täcker både till fots och på cykel. Tänkte mig liksom lite cykling runt Kävlinge fast vi hade sagt 4-5 mil…

Jag ska se till att komma iväg på nån form av kurs och lära mig meka cykel… Med meka cykel menar jag typ pumpa däcken, hänga på kedjan, liksom basic grejer. Ni hade skrattat ihjäl er om ni hade sett Anna och mig försöka pumpa Connys däck med Annas fotpump igår. Det var pysande luft, rätt tomma däck, sen rätt hyfsat pumpade däck. Tyckte vi. När vi kom hem och Fredrik mötte oss och jag sa nåt om att det nog var lite luft i däcken, tryckte han lite med tummen på Connys bakdäck och bara flinade. Visade oss sen med pumpen och sa nåt om att jag hade lagom luft i däcken för att väga typ 10 kg… Oh well. Motvind och dåligt pumpade däck = råa benmuskler 🙂

4 svar to “Blåst ger starka ben!”

  1. bjarebokhandel oktober 25, 2011 den 8:03 f m #

    jag är enormt impad över din cykelträning. jag går nämligen hellre till gynekologen och tandläkaren på samma dag än sätter mig på en cykel :/

    • Em oktober 25, 2011 den 8:11 f m #

      Det är bara som du tror. Vänta bara 😉

  2. Anna (orka mera) oktober 25, 2011 den 11:39 f m #

    Tack för trevligt sällskap i går!!! Det får vi göra om. Fast med pumpade däck 🙂

    • Em oktober 25, 2011 den 12:00 e m #

      Mek-kurs… 😉 Och tack själv! Det verkar ju faktiskt inte vara kört för säsongen ännu! Ska bara skaffa mig ett par överdrag till skorna, tror inte mina tår riktigt har tinat ännu…

Kommentera

