Träning och boktrave

19 Okt

Igår blev det 11,67 km löpning centrala Malmö runt i fint sällskap och med den som vanligt rätt episka malmöitiska motvinden glatt vinande runt öronen. Hej och hå. Men livet är fint när man får springa, prata och uppleva.

Idag är det kundalini-yoga för Jona och morgonens yogapass är som vanligt i hamn – det är ett himla bra sätt att börja dagen på. Hinner känna in kroppen lite (idag hojtade den rätt ihärdigt att den kände sig väldigt stel längs hela baksidan…) och börjar dagen glad och stark. Det behövs. Och, när jag kom till förskolan med yngsta kräktes ett av barnen på golvet och jag fick höra att ett barn var hemma med kräksjuka. Nojjiga morsan vände i dörren med barnet som nu gör pärlplattor och ritar om vartannat bredvid mig och min dator. Blir spännande med hundträning, yoga och ett styck deadline med en pratglad fyraåring i kölvattnet. Men jag gör inte kräksjuka!! Jag som försöker känna att jag älskar höst och vinter får väldigt svårt för just det när jag blir påmind om alla dagisbaciller så inmyface…

Boktraven skulle ju levererats igår, men livet kom i vägen…  Läser just nu Våga Yoga av Josephine Selander som stencoola Sofie Lantto formgivit. Gillar mycket, både utseendet och innehållet. Yogainspirationen känner inga gränser här, frågan är väl mest vart jag ska göra av den… Gillar bokens början där författaren redogör för sina filosofiska avstamp. Och utöver det är det alltså högtidsstund. Hade beställt The Blythes Are Quoted av LM Montgomery för upphämtning i Chicago. Det är alltså den nionde och avslutande delen i serien om Anne of Green Gables, mina absoluta utan undantag mesta böcker. Jag har bara börjat, men åh.

I tidningshögen ligger senaste Runner’s World som dök upp igår i sällskap med YourLife, magasinet Biografi samt Vagabond.

Kommentera

