Queen of jetlag är hemma igen

17 Okt

Hemma! Var uppe och spökade galet tidigt i morse, för jag och tidsomställningar don’t mix… Jag tycker att det är ännu värre åt andra hållet, men jag kan ju spexa till det lite på det här hållet också så klart.

Vi har haft det strålande fint, med två roliga kurser i Oklahoma City, lite sightseeing där, trevliga middagar och sen vidare till Chicago för att bara träffa vänner, vara lite på Shedd och hänga runt lite allmänt. Kurserna var en nybörjarkurs – Agility Right From the Start – och en fortsättningskurs för gänget som gick för oss i mars. I princip alla var tillbaka och det var så kul att se dem igen.

Vi anlände till varma men blåsiga Oklahoma City på torsdagen efter en rätt intressant och evighetslång resa där bland annat delar av det kanadensiska luftrummet var stängt för oss pga kommunikationsproblem – den omvägen som var resultatet av det tog en stund… Sen hade vi visst motvind etc, etc, så vi var sena till Dallas och Eva och jag var övertygade om att vi missat vår flight. Nu är det ju inte hela världen i USA där planen går mest hela tiden, men vi hade faktiskt inte missat för just vår flight hade inte fått nåt plan ännu! Spännande. Inte meddelade de det på Will Rogers i Oklahoma heller, så stackars Dana som skulle hämta oss och inte hade fått mest information om var vi kom ifrån eller vilken flight fick vänta åtskilliga timmar. Nåväl, fram kom vi i alla fall. Gjorde inte många knop den kvällen och var nog universums tråkigaste house guests… På fredagen sighseeade vi lite, gick i Bricktown, åt fantastiskt god mexmat, och åkte sen vidare till det nationella Cowboy-museet. Himla intressant, även om de inte just problematiserade nåt alls.

Enorma och enormt vackra statyer föreställande the Land Run.

Sen blev det cowboymuseum. Eva läser på.

Var ju tvungen att lapa lite sol även när vi var på museum…

Sen höll vi som sagt kurs i fyra dagar, långa dagar men roligt som vanligt. Vi var bjudna på middag hem till bekanta till Nancy, vår arrangör, på lördag kvällen och det var nog första kvällen vi höll oss vakna förbi 20… Fantastiskt trevlig kväll. På onsdagen flög vi vidare till Chicago och vårt home away from home hos Susan Kennedy och Jerry Goldman i Evanston. Jag ÄLSKAR Evanston (och Susan och Jerry). Mera fantastiskt trevligt umgänge, har fyllt på energi för ett bra tag! På torsdagen var vi på Shedd och åt också lunch med Jessica som jobbar där (och dessutom kör triathlon, springer, cyklar allt möjligt och är allmänt fabulous. Oj, vad jag måste åka över och leka!).

 Det blev också en del shoppat, men tyvärr var utbudet av löparkläder himla litet pga säsongsbytet. Med nedgången i ekonomin märker man verkligen att de tar in mindre och mera säsongsbetonat (mao vinterkläder). Så tightsen jag suktat över får jag vackert handla här ändå… Men ännu ett par VFFs blev det – Flow trek den här gången. Tål vatten och kyla bättre, så nu är hösten räddad och mina rosa bikila kan få förbli rosa och vara vår- och sommarskor. Fick även med mig ett par Merrell Barefoot-skor som jag är himla nyfis på, och en lila långärmad t-shirt från Brooks. Och lite annat smått och gott som har föga med löpning att göra! 🙂

Älskade Evanston.

Fick inte sprungit nåt mycket. Två vändor när jag var i Oklahoma City, en skymningsrunda och en morgonrunda på 4 resp 7 km. På min morgonrunda träffade jag ett gäng killar som tränade för marathon ihop, och kutade lite med dem (fick dem dock att lova att peka mig åt rätt håll när jag skulle tillbaka innan jag gav mig iväg med dem… Lokalsinne så där). Kul! Tjejerna i Oklahoma måste haft andra tider än jag, för jag mötte inte en enda tjej på mina två rundor.

Sprang 7 km igår kväll, lugnt och stadigt, för att springa lite jetlag och stelhet ur kroppen. Glada ben som kanske eventuellt hittat en växel till efter all denna vila? Blir ju inte ledsen i så fall… Ikväll spinning, så nu rullar vi igen! Fast först en massa jobb, middagslur och hundträning, samt en liten sväng på Conny för man får ju passa på medan man kan…

2 svar to “Queen of jetlag är hemma igen”

  1. Petra Axlund Stegman oktober 17, 2011 den 10:57 f m #

    Är Chicago värt ett besök? Har läst mycket om alla deras veganrestauranger (The Chicago Diner, Mother Earth Café) och coola yogaplejs (YogaView och Moksha).

  2. emlan611 oktober 18, 2011 den 8:54 f m #

    Jag ÄLSKAR Chicago (right up there med Santa Barbara, San Francisco och NY). Har inte varit på varken veganrestauranger eller yogastudios tyvärr, det får bli nästa gång. Springa runt Northwestern, i alla de vackra parkerna, längs sjön är så fint och det finns så mycket att se och göra. Återkommer med rapport om yoga och mat när jag varit tillbaka, lär bli i början av nästa år det!

Kommentera

