Fin helg!

3 Okt

Lotta, jag och en liten extra-cyklist. Springcykel, minsann.

Har haft en jättefin, fast lite småsorglig helg. Jag åker på lite längre tjänsteresa på torsdag, och jag tycker alltid att ”sista helgen med kidsen” är lite tuff. Valde bort träning helt och hållet av den anledningen i lördags och hängde runt med barnen istället. Igår var vi bjudna på brunch  hemma hos kompisar, och jag valde då att gå upp lite tidigare, sleva i mig lite yoghurt, pumpafrön och lite annat smått och gott, och sen springa mitt långpass dit (och hoppas på att få låna duschen…). Hade tänkt mig 14 km, men trots att jag snirklade på stod klockan på knappa 13 km när jag var hemma hos dem och klockan var dax. Men nåväl, pass sprunget och både jag och benen var glada. Hemskt god brunch fick jag också!

På eftermiddagen hade jag och Conny Canon premiär-cykeldate med Lotta som jag ska cykla Halvvättern med. Jag är ju kär. I Conny. Han har inga bromsar uppe på styret som Frida Merida, but that’s his only flaw och jag älskar honom ändå. Han är en liten vessla. Gillar Look keo-systemet bättre än spd dessutom, för åtminstone mina skor var hysteriskt mycket enklare att klicka ur. Inte för att jag och Conny inte tog oss en tur i ett revigt hallonsnår ändå, men det var faktiskt bara precis mitt fel… Jag stod stilla, hade klickat ur vänster fot och hade foten i backen. Vände mig mot Lotta och la tyngden på högerfoten som satt fast. Voila, hallonsnår. Jaja, ingen premiärtur utan fall. Nytt djungelordspråk! 3,5 mil i snacketempo över den skånska slätten som sin vana otrogen inte bjöd på nån orkan, himla fint det.

Kommentera

