Nu rullar vi!

1 Okt

Conny Canon in da house!! Äntligen, finally, på tiden! Frida Merida var ju bara lånad (tack tack tack igen till Fredrik, för jag älskade henne…), och efter ett par andra vändor är Conny äntligen här! Conny Canon är en Canyon Roadlite 7.0 W och vi ska premiära oss med tur ihop med Lotta imorgon har vi tänkt. Idag har jag bara rullat en runda och testat nya skor, Conny kände sig Look keo-kompatibel och mina gamla var spd. Look keo går snabbare och lättare att klicka ur, det gillar vi!

Planen är ganska mycket cykel nästa år. Jag är ju galet sugen på triathlon och dessutom går jag på en Halvklassiker så fort jag (förhoppningsvis) är klar med min Tjejklassiker. Det innebär Halvvättern i juni. För att skoja till det lite extra är jag dessutom anmäld till Tjejvättern tillsammans med en grupp som kallar sig Team Hope Sub 3 – vi ska alltså cykla Tjejvättern sub 3 är planen, och vi gör det tillsammans med arrangemanget Team Hope som engagerar sig för Barncancerfonden. Så det blir 10 mil på lördagen och 15 mil på söndagen. Jag får dessutom återigen sällskap av Annika som cyklade Tjejvättern rätt rejält gravid i år  (värsta Vättern-bebisen har nu kommit, grattis!), himla kul.

Så lyckan är stor! 🙂

Kommentera

