Garmintystnad och boktraven

20 Sep

Idag har jag sprungit lite fart i benen med tusingar. Intressant nog är intervaller lättare för mig när jag inte kan ”se” att jag är trött. När garmin talar om för mig att jag har 190 i puls, eller att nu går det fort, blir jag liksom trött. Om jag inte vet det håller jag tempo bättre genom hela intervallen. Idag hade jag lagt upp mitt pass direkt i klockan och då var han inte lika informativ som han är när jag har lagt upp passet i datorn. Passade mig fint! Intervallerna slog dessutom bara på lite, jag höll alltså hyfsat jämn fart i alla. Sweet. Fast jobbigt.

Nu på kvällen blev det Friskis yoga och det var bara hur skönt som helst. Imorgon börjar kundaliniyogakursen dessutom!

Det är tisdag, så här kommer boktraven:

Alltså, jag försöker läsa Stockholm rosé av Sophia Wolf Lösnitz. Just nu kan jag inte förklara varför. Den stod på min lista -jag har en enormt lång lista i min iPhone, skriver upp titlar eller författare som jag hör eller läser om så att jag inte ska glömma bort. Väldigt tveksamt om jag fullföljer… Varken innehållet eller språket funkar för mig, ännu i alla fall. Om jag inte läser färdigt står Lance Armstrongs Every Second Counts och Joanna Trollopes The Other Family nog på tur (läser alltid nåt rent skönlitterärt bredvid något biografiskt, eller skönlitteratur/fackbok).

I övrigt är jag kvar i min yogabok och  min bok om pulsträning. I tidningshögen håller jag på att beta av Blossom (min insändare var med förresten, den om ”snälla ingen snygghetsträning”… Korkat svar dock…), O och Cykla (Kadens).

2 svar to “Garmintystnad och boktraven”

  1. Träningen och livet september 21, 2011 den 8:44 f m #

    Trist med korkat svar från Blossom, jag läste den mycket i början, men nu var det ett tag sen.

    • emlan611 september 21, 2011 den 1:41 e m #

      Jag tycker nämligen inte att svaret att många tränar för att bli smala och därmed snygga är tillräckligt… Som sagt, jag vill läsa om hur jag blir snabbare, starkare, uthålligare, friskare. Jag vill läsa om spännande människor, nya rön, nya grejer. Inte om hur min rumpa blir mindre. Man har komplex nog ändå.

Kommentera

