Vet du om att…

7 Sep

Fick ett käckt massmail från Klassiker-kansliet. ”Vet du om att du är på väg att bli klassisk? Eller i alla fall tjejklassisk?” I ALLA FALL? Jag slåss ju hela tiden med att det är så det känns (som Kajsas barn hade frågat henne: Hur långt är en tjejmil? Ja, det kan man ju undra). Halvklassikern är halva klassikern, man inser att man inte har tid att träna för hela. Men tjejklassikern är inte en tredjedels klassiker, öppen för alla, det är för tjejer, och vi blir i alla fall tjejklassiska. Åh, aj, oj, suck, stön.

Varför gör jag det då? För att distanserna passade mig i år. För att man ska börja nånstans. Men inte fan för att jag råkar vara tjej.

Att det sen är lite fint att Klassiker-kansliet har lite koll på att folk samlar lopp (för jag har inte reggat mig för nåt eller så, tänkte skicka in efteråt), får jag väl också säga, för det tycker jag. Men ändå.

3 svar to “Vet du om att…”

  1. It's not going so well september 7, 2011 den 7:37 f m #

    It sucks, man blir verkligen trött ibland. Och ”tjej”, när slutar man vara det? Jag går på ”tjejmiddag” när min man är på ”herrmiddag”……… Varför tillåts vi inte bli vuxna? Och på tal om det, nya reklamen för L’Oreals senaste anti-wrinkle är upplagd på det sättet att även tonåringar behöver antirynk. En scen visar nämligen hur den übersnygga tjejen rusar in på ett (sitt?) rum och slänger igen dörren bakom sig. Tidigare i filmen har hon porträtterats som en skådepelare med hektiskt schema men i och med att man tar med en sådan klassisk teenrage-scen så vill man understryka att man MÅSTE börja med åldersbromsande (funkar det förresten verkligen? jag är SKEPTISK) produkter redan innan man är vuxen.

  2. Träningen och livet september 7, 2011 den 9:10 f m #

    Man måste bestämma sig för att tjejklassisk är minst lika bra och lika värdefullt som annan klassiker.

    Och jag håller med Kajsa om tjejmiddag men dammiddag låter ju som man måste ha hatt på sig!

    • emlan611 september 7, 2011 den 7:29 e m #

      Jag försöker bestämma mig 🙂 Tycker att deras ”i alla fall”- formulering är dum och onödig. Kunde väl sagt direkt att man är på väg att bli tjejklassisk?

Kommentera

