Väntar, trängtar och staplar boktrave så länge

6 Sep

Jag har feber. Igår och idag; igår mycket, idag lite, pyttelite. Så det blir ingen löpning idag, ingen nystart på programmet mot Lidingö tjejlopp. Jag väntar och trängtar. Benen är pigga, jag mår faktiskt rätt ok, men jag fattar ju att immunförsvaret jobbar övertid här- min familj är så snorig och hostig och allmänt gräslig att man knappt vet till sig. Så jag går promenader med Scout och lyssnar på spotify och Jillian Michaels och väntar och trängtar. Efter tusingar. Så det kan bli.

Vill ut och vädra mitt nya houdinilinne igen, men får nöja mig med en hoody och glad kelpie på promenad istället.

Boktraven är rätt konstant här hemma. Hämtade precis hem Lance Armstrongs Every Second Counts från biblioteket, och är väldigt sugen på den. Men först ska jag läsa färdigt Camilla Porsmans Pulsträning och The Battle Hymn of The Tiger Mother av Amy Chua . Claes de Faires Alla lyckliga familjer…  är snart slut och då väntar Åsa Mobergs Kärleken i Julia Anderssons liv på mig. Sen ska jag släppa svenskt och vuxet och läsa Naomi Alderman och Meg Cabot, tror jag. Och en fet bok om stickning.

Tidningshögen består av Outside, Blossom (ger den en chans till, men har inte hunnit öppna ännu), Marie Claire UK och Tara (som jag fick på Tjejmilen. Tveksam, men allätare).

2 svar to “Väntar, trängtar och staplar boktrave så länge”

  1. Kajsa september 6, 2011 den 4:15 e m #

    Samma här, fast mer idag än igår. Hostar ömkligt och har ont i kroppen. Gick hem tidigare från jobbet och det har inte hänt på jag vet inte hur länge. Krya på dig.

    • emlan611 september 6, 2011 den 5:21 e m #

      Amen vad fanken. Vi ska ju inte vara sjuka nu ju… KRYA PÅ DIG, pronto. Läs nåt bra så länge!

Kommentera

