Kalla mig Ronja…

1 Sep

Jag känner mig som Ronja Rövardotter. Hon gick ju omkring och aktade sig för allt det som Mattis sagt var farligt genom vara mitt i det farliga. Hon aktade sig för att ramla i helvetsgapet genom att hoppa över det, aktade sig för grådvärgar genom att vara i skogen om kvällen. Jag aktar mig för att bli sjuk genom att ha snoriga, febriga, halsontiga barn runt fötterna. Hon trillade inte i helvetesgapet och Mattis och hans rövare räddade henne från grådvärgarna. Jag hoppas låta bli att trilla dit med förkylningarna och att kroppen räddar mig från febern…

Nu ska jag packa. För tjejmil, lidingöjogg och förhoppningsvis ruffie. Tjoho, vad jag ska sova på tåget hem på söndag!

Kommentera

