Födelsedag och boktrave

31 Aug

Idag fyller stora 9 år! Jag är nog gammal, för jag måste säga: Jag fattar inte var tiden blev av. Han har nästan lika stora fötter som jag nu.

9 år idag! Bild från besöket på Fjäderholmarna i helgen. Hurra, nu finns det mera lego i huset för mamman att trampa på…

Tyvärr började födelsedagsbarnet dagen med att vakna med halsont och en hemsk snuva. Jag motstod impulsen att springa skrikande från huset och jag har inte heller sprejat ett moln med alkogel runt mig hela dagen. Jag har bara varit bra sugen på det. Affirmerar på 😉

Det är tisdag och därmed boktrave. Jag läste färdigt Cirkeln idag. Vet inte riktigt vad jag ska säga om den utan att avslöja för mycket, så jag hänvisar till Bokhora Jag är dock inte säker på att jag håller med om det relativt oreserverade berömmet där. Den öppnade starkt boken, jag var fast. Nåt hände dock, jag tappade intresset lite. Lite… platt? Lite… been there, done that, och på ett uppenbart sätt?

Ikväll öppnar jag Alla lyckliga familjer liknar varandra av Claes de Fair. Högen på boktraven är dock sådan att den får fånga mig rätt omgående om jag inte ska säga tack och adjö. Jag har så mycket jag vill läsa…

Kommentera

