Jag kan flyga – jag är inte rädd (för annat än förkylningar…)

30 Aug

Nåt skit har jag haft i kroppen. Sprang intervaller idag och det kändes bra, så med lite tur stämmer perfekt-formen i förra meningen… Jag flög fram i mina intervaller, härlig skånsk vind till trots, till och med tekniken kändes ok idag. Eller så var jag bara hysteriskt springsugen och vägrade känna nåt annat 🙂

Nu börjar det snoras runt mig, mer och mer. Rockstar-frissan Yen snorade idag. Samuel sa nåt om ont i halsen. Hans klasskompisar hostar och är hesa. Mumriken snyter sig lite. Amen. Kan Tjejmilen ligga mera olämpligt? Typ två veckor in på terminen, när allas immunförsvar går på högvarv och folk får bädda ner sig i soffan på löpande band? Jag vill inte bli sjuk nu (eller, jag vill inte bli sjuk alls, men ni fattar). Jag mår prima. Funkar den affirmationen tro?

 

4 svar to “Jag kan flyga – jag är inte rädd (för annat än förkylningar…)”

  1. Träningen och livet augusti 31, 2011 den 5:39 f m #

    Det är många förkylda på mitt jobb också nu, men jag har klarat mig. Håller tummarna för dig avs både hälsa och lopp.

    • emlan611 augusti 31, 2011 den 7:11 f m #

      Sara (Träningen och livet): Tack! Ska du springa?

      • Träningen och livet september 1, 2011 den 8:31 f m #

        Nej, jag ska inte springa på lördag, men har precis sprungit Midnattsloppet i Göteborg.

  2. Anna (orka mera) augusti 31, 2011 den 11:38 f m #

    Klart det funkar! Det funkade ju på Stig Helmer så varför skulle det inte funka på dig? 🙂
    Också lite alkogel på det så är saken biff!!!

Kommentera

