19 Aug

Fredag, och sista vardagen på sommarlovet för kidsen och mig. Skrotar omkring, vi är familjen soft…

Igår körde jag första löppasset efter halvmaran, 5 km snabbdistans med 10 min upp- vs nedjogg. Jahupp. Det var bestämt men latmasken attackerade med full front under eftermiddagen och jag fick verkligen kliva ur för att kunna kliva ut… Stoppade Jillian Michaels i öronen – tips från Sara, träningsglädje – och stack iväg. Och vet ni, hälsenan! Den klagade nästan inte alls! Kan den velat ha en halvmara att pigga upp sig med?

Pass avklarat, gick in och nördade loss garminsiffrorna i datorn och mailade coachen för att beklaga mig lite. ”Det är ingen riktig fart i mina ben, buhubuhu, bläbläblä”. Anna påpekade lite fint att mina ben inte precis vilat sen halvmaran, så det var kanske inte så konstigt… Lite vila innan långpass vore kanske bra. Ok då. Kroppen och jag ska mysyoga och leka med barnen och gå långrunda med fröken Röd idag, och bara vara.  Imorgon tar jag med mig a till Torup och springer långpass (bygger ihop nåt med milslingan så vi får ihop lite km) och ska komma ihåg att långpassen ska gå långsamt. Det blir intervaller nästa vecka och då kommer jag svära ve och förbannelse över att det ska gå fort…

Löparglädje var det ja! Så här glad ska man vara när man är ute och kutar! Tjoho, drag under galoscherna!

Har gett mig och Scout i uppgift att lära oss ett nytt trick i veckan, ska se om jag kan lägga ut film på denna veckans grej såsmåningom. Nothing fancy, men ett i veckan är ju kul!

Kommentera

