Glädje!

17 Aug

Har tillbringat större delen av kvällen på Friskis Johanneslust 🙂 När jag bestämde mig för att jag ville träna var jag först inne på att gå på SATS, men valde bort av ekonomiska skäl samt att jag tyckte att det var aningens själlöst med alla säljare etc. Jag hade rejäla Friskis-fördomar, alla fula och dumma och just… fördomsfulla. Jag stortrivs på Friskis! Där finns lite allt möjligt och de flesta av deras lokaler är jättefina! Jag tycker bäst om Johanneslust, som dessutom ligger närmast där jag bor.

Jag öppnade kvällen med ett spinningpass för bästa Jenny. Hon fick mig som vanligt att köra snortungt och hårt och det är så kul! Hur spinning egentligen kan vara kul är ju en fråga i sig, men jag är väl lättroad eller nåt! 🙂

Spinning i helsvart. Älskar mitt svarta linne, men det funkar tyvärr bara till typ spinning och så. Springa långdistans = skavsår… I learned that the hard way.

Sen flummade jag vidare in på gymmet och konstaterade (igen) att jag verkligen ska beställa tid med instruktör för styrkeprogram för löpstyrka och sen inför vasan (hu). Blev inte direkt nåt gjort där, men jag stretchade mycket prydligt en stund. Jag har en tendens att transportlöpa till friskis, så jag har aldrig testat deras duschar och så. Blev glatt överraskad över en fin bastu, så där låg jag och fiffilurade en stund. Så himla skönt!

Sen var det fuegodax! Fuego är friskis egen version av dansklass, nåt åt zumbahållet antar jag (har aldrig testat zumba så vet inte om det är nån skillnad…)Jag är en gammal fd aerobicshoppa, med betoning på gammal och fd. Min koordinationsförmåga fick sig en omgång och höfterna fick shejka lite, det var attans roligt! Det är verkligen nyttigt och kul att testa sånt man inte brukar, och jag ser framemot att testköra Intervall Flex och friskis-version på Box så snart jag bara kan få till det! Och varför inte ett traditionellt aerobicspass? 🙂

Fuego i rosa 🙂 Vi går visst modeblogg idag 😉 Och jag är en hysteriskt orutinerade fotobloggare, lägg speciellt märke till den snygga toapappershållargrejen på väggen… Dekorativt, bra upplägg för ett foto! 🙂 AjFåånen är snygg också…

4 svar to “Glädje!”

  1. Chrillan augusti 17, 2011 den 7:37 e m #

    Spinning ÄR kul!! Jag är nog också lättroad… 😉 Utomhuscykling var helt ok det med, och jag glömde inte klicka ur en enda gång! 😀

    • emlan611 augusti 17, 2011 den 7:43 e m #

      Haha, så bra! Fast jag gjorde inte min första urklickningsmiss förrän efter en månad, men då körde jag ett gäng fall på raken istället 😉

      • Chrillan augusti 17, 2011 den 7:47 e m #

        Hahaha, ok ska passa mig för att bli styv i korken… 😉

  2. Anna (orka mera) augusti 17, 2011 den 7:56 e m #

    Låter som en helkväll! Najs!

Kommentera

