Boktraven

16 Aug

I boktraven:

Born to Run – Christopher McDougall. Ledsen världen, Emlan läser. Har inte tid med er. Vill helt enkelt antingen träna eller ligga i soffan, hinka te och läsa Born to Run. Läs den om du inte har det. Jag gillar att läsa om ”äventyren och loppen”, personerna, rönen, tankarna. Nästan så att jag slajdar i vff’arna och springer en sväng fast jag precis har bestämt mig för att mina ben inte ska nånstans idag.

Double Fault – Lionel Shriver. Kan inte säga så mycket om den här just nu, för jag läser den för min ytterst informella lilla boksammankomstsgrupp. Men det går trögt. Och det var jag som valde boken.

Besläktade själar; läsupplevelser av Anne på Grönkulla – red. Åsa Warnqvist. Jag ÄLSKAR LM Montgomery, och jag älskar både Anne och Emily och är helt enkelt lycklig och läser texter av andra som också älskar dem, på olika sätt. Och jag fick reda på att det finns en Anne-bok som jag inte läst, what’s up with that! Amazon, here I come!

Och så den sedvanliga högen med tidningar. Outside, Marie Claire, Äventyr och Canis. Den väntande högen med böcker ser dessutom otroligt lovande ut, så egentligen borde jag väl typ gå i ide.

Träning då? Jo, har tränat lydnad med Scout (platsliggning, förflyttningar stå/ligg och luktdiskriminering), och igår hoppade jag glatt i väg på en timme spinning på Friskis (maken tjurar, för han är alltid så sliten efter sina lopp…). Idag hade jag funderingar på en kort liten runda, men har precis bestämt mig för att bara gå en runda med hundarna och köra lite styrka och kvällsyoga istället. Men imorgon är en annan dag, med förhoppningsvis både spinning och fuego på schemat (det är så dumt en timme mellan passen!), och på torsdag drar benen igång med löpningen igen!

Kommentera

