Debut

7 Aug

Igår kväll när jag kojade hade det börjat regna ute. What else is new tänker väl mina fellow skåningar, men jag skulle ju alltså upp på morgonen och debutera i hopp 1 med min väldigt icke-waterproof Fröken Röd. Hade tillräckligt mycket tävlingsnerver (som berodde på för lite tränat…) för att jag skulle bli lite ledsen i ögat. Blev ju inte roligare när tiderna ösregn med tillhörande åska drog in över nejden…

Jag var uppe innan tuppen och talade om för fina A att han och kidsen verkligen inte behövde ta sig upp så här tidigt en söndagsmorgon när det regnar för att åka med mig till en brukshundsklubb och stå i regn och titta i typ 50 sekunder, men familjen ville gärna med. Väldigt skönt för mig, som inte har varit helt säker på att jag vill tävla agility längre, jag har lättare med perspektivet på det viset. Så vi lallade iväg med en mycket glad loppa i bilen, och glad My som nog kände tävlingsvittring 🙂 Det VAR kul att komma ut och träffa lite folk och få gå bana och veta att det där borde vi kunna, det där kan vi inte (mental notering till träningsdagboken), osv.

Resultatmässigt gick det usel – Scout siktade på mig, missade en farlig massa hinder, och var mest lite överraskad. Dels berodde det på regnet (vi har faktiska problem med det, spännande nog) och dels på för lite/undermåligt fokuserad träning. Jag skötte mig hyfsat – jag hade bestämt mig på att spring vidare var receptet för dagen, det höll jag. Jag misstänkte att platten skulle vara nejnejverkligeninte idag, och det var den, min plan var då en omstart efter det hindret. Den skötte jag så där, jag utförde den men lite hafsigt och inte agilitymässigt. Min brakmiss var en handlingsmiss på upploppsrakan som var så total att jag inte vet vad. Hade tänkt mig en serpentin på ett tveksamt ställe, och gjorde nån form av halvvariant som jag mest ville slå mig i huvudet för. Min stackars lilla hund som siktade relativt uselt som det var, fick det ju inte lättare precis.

Vill jag tävla mera agility? Ja, det vill jag. Ska gå igenom tävlingskalendern ikväll och se, jag har inte många helger lediga. Vill få till ett par starter till i höst, men jag vill också tävla lydnad.

Vi var hemma tidigt och fint och gjorde söndagstidningsrutinen (vi är suckers för morgontidningar här) och sen tog jag mig ur min bekvämlighetszon ett varv till med lite simning 🙂 Snart mat, men idag kom jag på att min egen sommarutmaning var att kunna göra chins, och det har jag inte gjort ett dugg åt så idag ska jag i alla fall ut och testa baseline!

2 svar to “Debut”

  1. Träningsglädje augusti 7, 2011 den 3:52 e m #

    hej! det jag testat på hälsenorna är 1) voltaren (vid inflammation), 2) thaisalva och 3) zo’hot. Zo’hot är lite som thaisalvan fast mildare, det blir först varmt och sen kallt. förmodligen bra för blodcirkulationen = bra för det som är där under, oavsett skit. typ. det som också hjälpt mig så himla, himla mycket är vadmassage. min vadmuskel trycker på hälsenan vilket irriterar, men då är det mina vadmuskler som behöver massage och lösas upp. en kiropraktor jag gick till stack nålar i hälen för att öka på blodcirkulationen i hälsenan medan en annan masserade själva senan – för att också öka på blodcirkulationen och skapa bättre miljö. hoppas du hittar ”din” grej och att det hjälper!!!

    • emlan611 augusti 7, 2011 den 5:10 e m #

      Sara Träningsglädje: Tack! Men var får du tag i Zo’hot? Letade, hittade inte återförsäljare! Massage är bra och styrka, men det är sååå segdraget och kommer gärna tillbaka… Tråkigt! Fick du mitt mail förresten, förslår lugn jogg 4 sep 🙂

Kommentera

