Not to worry!

3 Aug

En liten dipp i träningslust, ett filosofiskt blogginlägg – och vips sprang jag ett långpass i ett himla soligt och varmt Malmö, glad och nöjd och lugn. Idag blev det spinning – jag tränar på F&S här i Malmö och onsdag tidig kväll har min favvisinstruktör Jenny ett medelpass. Jag älskar hennes pass. Hon får mig att köra tyngre än tyngst och med mer fart i benen än nån annan. Och när hon sitter där framme och pressar på nåt så brutalt själv, utmanar med hela sig, då kan man bara inte vika ner sig. Så tjo och tjim och fina fisken. Jag är dessutom redig och gör mina tåvhävningar mer eller mindre religiöst. Dagen efter ett långpass är höger hälsena inte glad när jag varit stillasittande, men ingen större fara.

Fröken Röd och jag har tränat en triljon småpass idag. Lite slalomingångar, bakombyten i slalom, inkallningar i slalom, blöta plastpåsar, inkallningar… Det ska bli jätteintressant med agilitytävling på söndag. Det är väldigt äntligen. Äntligen för att jag varit anmäld till två tävlingar som jag missat av olika anledningar, äntligen för att det ska bli spännande att se hur det funkar, äntligen för att jag ska få känna efter om jag vill tillbaka och tävla agility.  En sak är ju säker: Scout kommer att vara glad 🙂

Idag var jag sjukt baksugen, så familj och vänner har fått prova chunky monkey-semifreddo och vegabullar (bullar med kardemumma). Mums, om jag får säga det själv. Galet mätt och nöjd nu, och med fint umgänge.

3 svar to “Not to worry!”

  1. jenniefer augusti 5, 2011 den 7:02 f m #

    Så flitig du är med all er träning, härligt!! Lycka till på agilitytävlingen i helgen 🙂 Kram

  2. Linda augusti 5, 2011 den 8:17 f m #

    Snubblade in här va tjejmilsbloggare. Kul med agility tävling! 😀 Har själv kört en del agility me mina små vovvsar men vi har uppehåll till nästa vår, kursavgifterna är inte nådiga. Hur som helst Lycka till!

    • emlan611 augusti 5, 2011 den 7:37 e m #

      Hej! Vad kul att du hittade hit! 🙂 Ja, det blir spännande med tävling!

Kommentera

