Blossom goes Topphälsa…

30 Jul

Bästa Anna skrev för ett tag sen ett inlägg om det här med träningstidningar  och det är nåt som jag också brukar irritera mig mäkta på! För inte alltför länge sedan mailade jag till I Form och framförde mina åsikter om att deras träningstips handlar om att man ska hitta formen till stranden, gå ner i vikt, bli vacker och slimmade enligt rådande normer. Jag som älskar tidningar och älskar träning läser ju allt möjligt – men jag vill läsa om hur jag blir snabbare, starkare, nya rön om saker och ting, nya prylar, roliga idéer!! Läser Runner’s World och någon yogatidning, och har också läst många nummer av Blossom Magazine. Men när jag igår kväll kom hem med senaste numret av Blossom och tänkte mig dricka te och nörda träning en stund, blev jag besviken. Tidningen har tidigare haft, enligt mig, en långt mycket trevligare profil (även om många säkert haft åsikter om fokus på ayurveda och sådant som var månen befinner sig…). Nu hade tidningen gjorts om, och jäpp, mycket riktigt – den kändes Topphälsa och I Form nu… En del gamla saker fanns kvar; gruppen som Blossom tränar, lite tester, en diskussion med ja- och nej-sida, bla, men nu kan jag också få snyggare lår… Det är fullt möjligt att det har varit sånt med tidigare, men det framträdde i alla fall i mina ögon otroligt mycket tydligare nu. Suck och stön och mail till redaktionen från mig. Ja, jag är tjej, ja, jag gillar tidningar, ja, jag gillar gloss och lite bling, men kan vi inte ha kommit längre än att för att målgruppen är tjejer så pratar vi en massa utseende och gör om dig??

Idag blev det morgonspinning, förlängt pass, och innan dess hundträning. Så veckan har sett ut som så här: mån:spinning, tis: långpass 25 km, ons-tors:legoland och lalandia, say no more, fre:yoga, lör:spinning. Imorgon blir det långpanna igen, sen får jag nog tänka mig för och ta och springa lite fart i de här benen 🙂 Hälsenorna är hyfsade, höger är sämst. Tillbaka till IMC nästa vecka!

2 svar to “Blossom goes Topphälsa…”

  1. Lone juli 30, 2011 den 1:28 e m #

    Først: så utrolig sprek du er å trene! Det er til inspirasjon 🙂

    Så: Jeg er SÅ enig med deg angående bladene. Synes det er helt håpløst å lese flere av dem, egentlig de aller fleste av dem. Det er ikke akkurat oppbyggelig for selvfølelsen og fokuset gir ikke akkurat sunne individer. Bra du sier i fra! Har enda til gode å finne et godt treningsblad, så om du vet om noen, anbefal gjerne.

    Lykke til videre med treningen!

  2. emlan611 juli 31, 2011 den 3:06 e m #

    Träning är så kul 🙂 Ska strax ut och springa en sväng i det himla kvalmiga vädret…

    Jag läser som sagt Runner’s World, och jag gillar ofta Outside (men den har en liten tendens att vara repetitiv, framförallt deras temanummer tycker jag). Sen blir det cykeltidning ibland, paddling ibland. Yoga Journal har jag läst nåt nummer av, och diverse triathlontidningar. Men bland ”de vanliga” tidningarna har det bara varit Blossom jag har varit ok med att lägga pengar på (läser Topphälsa och I Form om jag träffar på dem hos frisören och på bibblan och så där…), men det ser ju inte så ljust ut just nu…

Kommentera

