Peace, love and understanding

22 Jul

Peace, love and understanding. För mig själv. Med andra ord – tillbaka till yogamattan. Marsch basta. Typ.

Ett par dagar har tillbringats i Lysekil, en plats jag älskar

Har sprungit ett långpass och ett hyfsat ”otillåtet” backpass på Marstrand. Hälsenan på höger tjatar mest, men även den hyfsat lågmält. Så jag knäar omkring, försöker tänka på frekvensen och att bara lyfta upp fötterna, inte trycka ifrån. Det tänker jag ägna mig åt i 22 km på söndag, imorgon blir det spinning och hundträning (freestyle-fix, för det är jag sugen på).

Jag ÄLSKAR min löparkjol. Många har frågat vad vitsen är, och vitsen är bekvämlighet! Den är grymt skön och sval även när det är råkvalmigt ute som idag! 

Och jag läser. Och läser. Och läser. When in doubt regarding the world, read. Så funkar jag, och det är ju bra när jag kommer ihåg det. För tillfället läser jag Lisa Jewells ”After the Party”, den senaste Kalahari-boken (tillfälligt hjärnsläpp, minns varken titel eller författare… ), och en yogabok. Samt som vanligt högen med tidningar som drar allt från Runner’s World till brittiska Elle. Varför begränsa sig när man kan låta bli?

5 svar to “Peace, love and understanding”

  1. yogajona juli 22, 2011 den 7:15 e m #

    Löparkjol: Snyggt som fan!

    Puss!

  2. Anna (orka mera) juli 22, 2011 den 9:14 e m #

    Vits och vits…. räcker det inte med att det är snyggt? 🙂

    • emlan611 juli 23, 2011 den 5:02 f m #

      Jona och Anna: Det är klart snyggt som fanken, tror jag behöver fler! 🙂 Och fler par strumpor att matcha runt med också… Synd att jag har shoppingstopp just nu…

  3. It's not going so well augusti 14, 2011 den 7:00 e m #

    jag vill också ha en löparkjol. var får man tag i en sån? Kalahari-boken, kan det vara Lasse Berg? Gryning över Kalahari eller Skymningssång i Kalahari?

    • emlan611 augusti 15, 2011 den 6:50 e m #

      Jag köpte min i USA, det är en Mountain Hardware. Men alla de stora märkena har! Om du tänker beställa från utlandet, sök på ”skort”!

      Den senaste Kalahari-boken! Fick låna om, för jag hann inte igenom… Min boktrave är galen! 🙂

Kommentera

