IMC, hälsenor och det här med teknik

15 Jul

Mina hälsenor har ju dummat sig allt intensivare och igår fick jag ta skeden i vacker hand och knata till IMC. Min fina Jonas var på semester så jag fick testa Thomas istället – och jag avgudar honom också 🙂

Ja, mina hälsenor är gräsligt ansträngda och han visade mig så fint varför på video… Så nu blir det teknikändring och lo and behold, när jag sprang igår kväll (6 km bara) och verkligen försökte göra som han sa till mig gjorde det inte direkt ont i hälsenorna och jag är inte blockhalt idag! Så om ni undrar varför jag springer omkring och ser ut som jag gjort i byxorna, skyll på Thomas… Böja på knäna (jag hade raka ben och flygfas uppåt som inte gjorde mig gott precis), öka frekvensen ännu mera och inte trycka ifrån i steget, bara plocka upp fötterna. Det är ju inte helt riskfritt att springa, och jag har intervall- och backförbud till efter återbesök i alla fall, men jag får springa!

 

2 svar to “IMC, hälsenor och det här med teknik”

  1. Träningsglädje juli 21, 2011 den 10:11 f m #

    hälsenor är ett gissel alltså… hoppas det blir bättre m ny springteknik!

    • emlan611 juli 21, 2011 den 5:41 e m #

      Stelt men klart bättre! Får se efter ett par pass till… Håll tummarna!

Kommentera

