Tumhållning please!

4 Jul

Effektivt värre här. A kom in genom dörren, jag gick ut genom dörren, redo för intervallpass. Jag kom in genom dörren svettig som attan, A gick ut genom dörren för att sticka iväg och träna…

Så jag har alltså sprungit intervaller idag (och tränat agility med Scout, avdelningen kaospass, men därom säger hälsenorna intet). Ju fortare jag springer desto längre fram på framfoten landar jag så klart (och jag framfotslöper alltså alltid, har alltid gjort så det är bara så jag springer), vilket betyder att hälsenorna verkligen är med i leken. Höger hälsena hade åsikter under uppjoggen (men bara små sådana, hade det gjort riktigt ont hade jag lagt av), men skötte sig sen; vänster hälsena hade åsikter inför varje ny intervall men höll sen truten. Så jag fick sprungit mina intervaller (1 km, 2 km, 1 km, 1 km) och pulsen skenade och jag ville dö, precis som sig bör 🙂 Jag ville lägga mig i gräset och kräkas så mycket att jag var alldeles glad, för jag har en tendens att fega lite och det gjorde jag inte idag!

Men håll nu tummarna för att hälsenorna sköter sig och är glada och fina imorgon när jag går upp! Vill inte vackla ur sängen och vill kunna springa långpass på onsdag!

Och kaospasset med Scout då? Jo. Vi verkade tycka att andra slalomporten var för mesar idag, framförallt i hög fart och brant vinkel. På det igen!

Ett svar to “Tumhållning please!”

  1. Lone juli 4, 2011 den 5:35 e m #

    Krysser fingrene!

Kommentera

