Torpliv deluxe, dumma hälsenor och lite simning…

3 Jul

Midsommarveckan var familjen och jag med vänner i ett torp utanför Gnesta, precis vid en sjö. Snacka soft! Gjorde inte många knop den veckan, sprang trail med Scout utan att bry mig om speciella pass och tider, simmade i sjön, läste böcker, la pussel, klådde Robban i backgammon och hade det fint. Barnen fiskade och for omkring, hundarna lullade runt och var överallt och ingenstans. Så fint så.

Mina hälsenor krånglar. Det är tråkigt, tråkigt, tråkigt, så tåhävningar och friktionering är ständigt på gång. Behöver mer än en dags vila från löpningen nu, annars rör jag mig inte vackert när jag går upp om morgnarna. Som sagt tråkigt, men jag kommer igen! Gick tillbaka till mitt löpprogram i torsdags med ett snabbdistanspass, och borde egentligen sprungit långdistans idag, men har dels varit på kalas, dels valt att simma 1000 meter istället. Det blir intervaller imorgon (för jag hinner inte springa långdistans då, vi är två som tränar här hemma och imorgon får jag trycka in ett pass i jäkligt arla morgonstund för att hinna med…), och långdistans typ onsdag.

Innan tjejvättern sa jag att jag skulle kontemplera vansbro tjejsim om jag gick sub4. Nu gjorde jag ju det, och har sedan gått runt och småkontemplerat. Vet ju dels att jag måste ta tag i simningen för att jag vill köra triathlon (och tro mig, just nu är simning liksom inte riktigt jag…), och tja, ha gjort en tjejklassiker kunde ju vara kul. Så nu verkar det bli Vansbro Tjejsim på lördag… Hoppsan som det kan bli. Om jag inte sjunker betyder det alltså att jag definitivt kör Tjejklassikern med sista moment gräslig skidåkning… Ska ringa en tjej om ett startbevis här om en stund, och med lite tur är saken sedan biff. Att jag funderar rätt mycket på hur knäpp jag är som lägger en hel dag på ett tåg, en natt på hårt skolgolv, och sedan en massa tåg igen, och en sabla massa pengar, på att simma 1000 meter motströms när jag inte är tränad för det, är ju en helt annan historia 🙂 Nåväl, det är bra för pannbenet och fegheten att göra saker utan resultatmål (asså, jag vill ju klara det, det vore fint, men jag har inga tidsmål),  och ensam dessutom. Om det inte är nån annan galning därute som också ska leka i Vansbro fre-lör?

Jag och Scout skulle fått debutera i Karlskrona denna helg, men familjesaker kom i vägen och vi får ladda om. Har anmält till Malmö och Ystad, och hoppas att jag är hemma då. Semesterplanerna är inte klara, men jag tänkte att jag hellre tar risken att inte vara komma iväg, än att upptäcka att jag är hemma och inte har anmält…

Och så vill jag skicka ett stort hurra till fina Mia som leende filat av Comrades, Vätternrundan OCH Fotrally på typ en månad. Coolast i stan som vanligt!!

Kommentera

