Em vs wordpress 0-1…

17 Jun

Hade tänkt mig en bilderblogg från Tjejvättern, men det tyckte WordPress var högst ointressant, så si det blir det inte idag i alla fall…

Har varit ute och farit rundor som vanligt, idag hemma och fixar inför helgen och nästa vecka. Kidsen har sommarlov nu, det är ju alltid spännande. Och skönt. Av okänd anledning är jag ändå uppe tidigt, som om jag inte kan ställa om. Nåväl, det är väl bra, då hinner jag yoga varje morgon som tänkt!

I onsdagskväll testade jag ett corepass på bosuboll. Utmanande för mitt hysteriskt kassa balanssinne, inte nyttigt för min ångest över hur det egentligen står till… Men nyttigt för allting annat! Hade lite känningar av träningsvärk i höfterna igår, det var inte i förrgår och faktiskt himla välkommet. Igår blev det fem km snabbdistans med uppochnerjogg, inför Malmömilen imorgon. Försöker tänka långsiktigt, men attan vad jag lider av att jag är långsam just nu. Man blir ju bra på det man tränar, och jag har haft fokus på att kunna springa både längre tid och långt, men jag har ju trots allt kutat intervaller och snabbdistanser hela våren (med undantag för usa-resor och sjukdom), man skulle kunna tro att det skulle gå bättre. Ännu ett tillfälle att träna pannbenet med andra ord, vara glad över att det är lopp, inte sätta tidsmål. Och snällt gå och vaccinera mig med andra sprutan mot TBE idag och hoppas att jag inte får feber igen. För övrigt anmäld till Malmö halvmara i augusti, och sitter i startgroparna för ett par lopp till.

Har också försökt komma ihåg att jag har en överkropp också den här veckan. Helsicke vad jag måste skärpa mig och in med mera funktionell träning rent överlag. Det är ju inte bara benen som ska gå…

I övrigt har Scout och jag kört ett par pass agilityträning, glad loppa.  Vi är tydligen i fasen av ”gör 5 slalom superstrålande vad jag än slänger på dig”, och sen kommer det småfel… Hoppas hinna två pass till innan jag ska iväg igen.

Mot att fylla ännu en tvättmaskin.. Oh the glamour!

Kommentera

