Eldfängd Frk Röd och fikacykling på Frida Merida

29 Maj

Scout och jag tävlade lydnad på SBK Malmö igår. Himla trevlig tillställning med en förtjusande tävlingsledare och en trevlig domare. Kvällstävling var svårt för mig, svårt att bry mig, svårt att vara på mitt bästa, svårt att fokusera helt enkelt. Scout var GLAD. Tjoho. När hon är som en krutdurk är hon det sötaste som finns men man går liksom och magandas åt henne… 🙂 Jag hade bestämt att avstå platsen och hoppas att vi hade träningsgrund till ännu en av våra förtjusande vackra rundor, med lite extra allt för att komma över de där 160 poängen. Det hade vi inte igår.

Betyg:

Tandvisning: 8 Ändrar position. Han kom fram och hälsade, varken Scout eller jag fattade att han var version hunden ska sitta stilla hela tiden.

Linförighet: 8 Ändrar pos. Jupp, det gjorde både hon och jag för vi höll på att blåsa bort. Inget att säga om det.

Platslägg: 10. Vackert. Ja, det var det.

Inkalln: 10. Vackert. Återigen, ja det var det. Projektilstajl.

Ställande: 0. Lägger sig. Jaharu. Aldrig hänt, kunde inte få att hända igen. Nåväl.

Apportering: 6. Ändrar ställning. Jupp, det gjorde hon, det kom ju en apport och hur fantastiskt kul var inte det… Bad trainer, jag vet att den tendensen finns.

Hopp: 9. Slarv avslutning. Hårt tycker jag. Såg ut som inkallningen.

Helhet: 9 Mycket trevligt!

Hem och gör om och gör rätt helt enkelt. Och ta itu med platsen fast jag har noll lust.

Igår cyklade jag och Frida Merida hem till svärföräldrarna i Oxie och åt lite tårta och cyklade sen hem igen. Fick ihop typ 16 km, gräsliga dit i den skånska cementblåsten och finfina hem när vi bara hade sidvind 🙂 Premiärcyklade mina nya cykelbyxor från Gore, gillar mycket mera än Crafts.

Bästa coachen körde Stockholm marathon igår så att det bara rök om det, jag är sjukt impad och stolt! Så grym!!!

Och idag springer fina Mia Comraders, och jag är som vanligt stum av beundran. Heja heja dig!

Nu bär det ut på långpass (för mig då, för som sagt coachen sprang marathon och Mia springer lååååångt) 16 km i långpasstempo, trots att jag var ute och slarvade igår…

2 svar to “Eldfängd Frk Röd och fikacykling på Frida Merida”

  1. Marie o Fen maj 29, 2011 den 5:28 e m #

    Vad surt att ni inte kunde fått knipit det där 1:a priset….. :o( Sitter dock här och ler för mig själv när jag ser glada Fröken Röd framför mig! ❤ kramar!

  2. jenniefer maj 29, 2011 den 8:05 e m #

    Roligt att ni blivit med blogg igen 🙂 Kan se mig härliga racerfröken röd framför mig, bara på´t igen, det tar ni nästa gång. Kul att pratas vid! Kramar

Kommentera

