Kundaliniyoga och lydnad

25 Maj

Hade planerat en tur ihop med Annika igår inför Vätternrundan, men Skånevädret var verkligen inte på sitt bästa humör och vi flyttade vår träff till nästa vecka. Skulle jag nu inte cykla stod intervaller på schemat, första gänget sen den envisa bihåleinflammationen. Så tjoho, 1200ingar och 800ingar i ösregn, kastvindar, åska, hagel och konstant motvind…

Provsprang mina nya kompressionsstrumpor från Gococo, gillade mycket! Mina sleeves är nog favoriter, men gillade dessa mer än min cep.

Idag står kundaliniyoga och lydnadsträning på schemat. Går kundalinikurs för Jona, hemskt spännande. Hoppas kunna yoga mera ihop med henne, och pick her triathlon-brain också… Jag sliter på med min eldandning, det är inte enkelt.

På lydnadsfronten är det ingångar efter hög fart som fixas mest med, samt inmarscher. Scout och jag har varit så nära ett uppflytt utan platsen två gånger nu, och nu är det fanken tredje gången gillt. Och jag tänker inte lägga henne alls den här gången, är så sjukt trött på att andra hundar.  Sist vi tävlade hade vi klarat 160 utan platsen om ingångarna varit något mindre… explosiva… (nåja, det var bara en liten touch, men det gav nerdragen vi inte hade råd med), så vi håller tummarna för den här gången! Kul är det i alla fall, för fröken Röd tycker att lydnad är kanonroligt. Fast hon tycker att allting är roligt…

Nu ska här skrivas artikel och sen försöka klura ut hur jag lägger till en lista med bloggar här… WordPress och jag, still not buddies.

3 svar to “Kundaliniyoga och lydnad”

  1. Lone maj 29, 2011 den 5:27 e m #

    Hva er kompresjonsstrømpene godt for? Liker at du blogger igjen!

    • emlan611 maj 29, 2011 den 6:34 e m #

      Teorin är att öka blodflödet genom vadmuskulaturen genom gradiellt tryck. Att inte blodet liksom stannar i fötterna. Jag har dessutom problem med åderbråck efter mina graviditeter och mina ben är sjukt mycket fräschare efter såväl långpass (över 13 km) och fartpass (intervaller och så), än om jag springer utan kompressionsstrumpor/plagg.

      • Lone maj 29, 2011 den 8:53 e m #

        I see 🙂

Kommentera

