Fin söndag

22 Maj

Hade ett skakigt slut på veckan, men eftersom både Frida Merida anlände och jag har fått springa mitt första lite längre pass på länge, så har helgen varit fin. Och solig. Solig är bra, allting blir bättre då! 🙂

Det blev 10 km löpning idag, strax under riktigt långpasstempo (som för mig är strax över 6 min/km). Tamagotchin pep för 59.17 när vi kom hem, milt sönderblåsta av den beryktade skånska vinden som alltid vrider sig så att man har konstant motvind… Men det var nice med ett lite längre pass, på tisdag hoppar jag på mitt löpprogram igen och roar mig med intervaller. Lite gah är det allt redan… Coach Anna gnuggar säkert händerna!

Testade min löparkjol lite mera på riktigt idag och är lika grymt förtjust i den som sleavesen! Måste säga att jag gillar dem bättre än mina kompressionsstrumpor från cep.

Lyckades dessutom träffa goda vänner över brunch vid Möllan, så all in all bara bra. Brunch är verkligen jordens bästa koncept, att söndagssofta och avhandla allt möjligt över god mat är ju bara så fint.

Det enda som inte blev som jag tänkt mig idag var utebliven bakombytesträning med Scouten. Det kom ett gigantiskt åskväder emellan, och jag gör verkligen inte åska…

2 svar to “Fin söndag”

  1. Anna (orka mera) maj 25, 2011 den 9:19 f m #

    Så härligt att du är igång igen!!! Hoppas få läsa om läskiga intervaller, och härliga cykelturer med Merida.
    Om du cyklar till Kävlinge kan jag ta med dig på fikacykling till jordens godaste äppelkaka. Blir 10 mil för dig och 4 för mig… lagom:)

    • emlan611 maj 25, 2011 den 2:24 e m #

      Intervallerna VAR läskiga. Haglet med 🙂 Om jag kör bil till Kävlinge kan vi cykla till jordens godaste äppelkaka. Coachen ska minnas att jag har noll mil i benen so far… Eller ok, 1 mil i benen so far…

Kommentera

