Ska jag återkomma till bloggosfären? Handlar strumpor och tänker på saken…

19 Maj

Jag funderar på att byta bloggplattform till wordpress och att börja blogga igen. Jag slutade i höstas när mitt privatliv gick i sank och jag liksom inte hade nåt att säga längre. Det är ju fortfarande kaos, men jag kanske har nåt att säga igen 🙂

Jag har inte tänkt att det här ska vara en blogg om bara hundträning, utan om mig, träning (ja, hundträning också) och livet. Jag testar och ser, tycker jag att det känns meningsfullt och roligt så hänger jag här…

Har precis kommit hem från ett spinningpass på Friskis och råkade visst beställa lite nya löparstrumpor (skyller på MaratonMia…). Strumplådan gapar rätt tom, och jag behöver ett par kompressionslångisar till. De jag har är knallrosa, mina nya blir lila 🙂 Man ska vara glad när man klär sig när man ska ge sig ut!

Igår gick jag andra passet på kundaliniyogakursen jag anmälde mig till (missade första passet because I was elsewhere engaged). Soft. Kundalini känns som ett bra komplement till bikramen, till skillnad från många av mina vänner gillar jag den andliga aspekten. Så jag mediterar ampert med mitt mantra och övar på min eldandning. Scout tror att jag har förlorat förståndet fullständigt, fast man skulle ju kunna tycka att hon skulle ha vant sig vid det här laget…

Känner ni för att följa min träning finns jag på funbeat, leta upp mig och joina! Älskar funbeat, eller rättare sagt – jag älskar allt som jag kan nörda loss i och som ger mig diagram och sånt 🙂 Förmodligen en av anledningarna till att jag älskar min tamagotchi-garmin. Borde finnas nåt liknande att logga hundträning i!

2 svar to “Ska jag återkomma till bloggosfären? Handlar strumpor och tänker på saken…”

  1. Träningsglädje maj 21, 2011 den 5:51 e m #

    själv är jag på väg tillbaka till bikram igen efter lite uppehåll. har aldrig fått till det där 6-gånger-per-vecka som mr bikram himself förespråkar för en helt fantastisk upplevelse. undrar om det räcker med 6 ggr under 1 vecka för att nå dit? vill känna känslan liksom.

    • emlan611 maj 21, 2011 den 6:22 e m #

      Jag vet inte… När jag gick in för Bikram körde jag 4-5 ggr i veckan under typ 2-3 mån. Jag tror att typ 2-3 ggr i veckan mer kontinuerligt borde funka, kanske bättre än 6 ggr/1 vecka… Men testa! Säg till var och när, hänger gärna på när jag är uppe!

Kommentera

